Bryt klädmaktsordningen – kampanj av Åhléns och Philip Warkander
Publicerad den 27 september 2016
Åhléns genomför kampanj tillsammans med Philip Warkander, lektor i modevetenskap, om kläder och makt – Bryt klädmaktsordningen!
I ett reportage i Åhléns Magasin intervjuas Philip Warkander om kläder och könsnormer och varför det är mer okej för en kvinna att klä sig mer manligt än tvärtom. Vad är Klädmaktsordningen?
<link https: issuu.com ahlens docs ahlens_v37_ht16_magasin magasin>Läs mer om kampanjen i Åhléns Magasin här
I en film som ingår i kampanjen förklarar Philip Warkander hur kläder och status hänger ihop: <link https: youtu.be iv_hhjedl8a>Bryt klädmaktsordningen
2024-12-20
Ny artikel i the Conversation: Sweden is a nearly cashless society – here’s how it affects people who are left out
2024-12-20
Magdalena Petersson McIntyre om årets julklapp
2024-12-20
Anna Tunlid har blivit sakkunnig och fått beviljade medel
2024-12-17
Håkan Jönsson: Därför gör vi mer mat än vi kan äta i jul
2024-12-17
Anders Reuter intervjuas om julmusik