Ny forskningsrapport pekar på brister i skolans källkritikundervisning
Publicerad den 23 augusti 2018

Olof Sundin och Hanna Carlsson, båda verksamma inom biblioteks- och informationsvetenskap, har genomfört studien och skrivit rapporten ”Sök- och källkritik i grundskolan – en forskningsrapport”.
Rapporten visar bland annat att traditionell källkritik inte räcker i en digital vardag.
<link https: www.iis.se press pressmeddelanden ny-forskningsrapport-pekar-pa-brister-i-skolans-kallkritiksundervisning external-link-new-window external link in new>Läs mer i pressmeddelandet och ta del av rapporten här
2025-04-10
Björn Magnusson Staaf intervjuas i SVD med anledning av Trumps presidentorder om museerna
2025-04-09
Ingrid Dunérs avhandling – nu utgiven Open Access på Palgrave Macmillan
2025-04-08
William Jones har spikat sin avhandling
2025-04-08
Debattinlägg: ”Problemet är att politiker tar över och justerar historieskrivningen”
2025-04-08
Debattinlägg: ”Vårt engagemang tystas systematiskt ned av företrädare för Lunds universitet”