Ny forskningsrapport pekar på brister i skolans källkritikundervisning
Publicerad den 23 augusti 2018
![](/fileadmin/_processed_/2/9/csm_iis_introduktion_till_kallkritik_robot_FINAL-768x432_1e13193b51.png)
Olof Sundin och Hanna Carlsson, båda verksamma inom biblioteks- och informationsvetenskap, har genomfört studien och skrivit rapporten ”Sök- och källkritik i grundskolan – en forskningsrapport”.
Rapporten visar bland annat att traditionell källkritik inte räcker i en digital vardag.
<link https: www.iis.se press pressmeddelanden ny-forskningsrapport-pekar-pa-brister-i-skolans-kallkritiksundervisning external-link-new-window external link in new>Läs mer i pressmeddelandet och ta del av rapporten här
2024-06-26
DN Debatt. ”Utan tillit betyder källkritik närmast ingenting”
2024-06-20
Jonas Nordin intervjuades i Axess TV om 1766 års tryckfrihetsförordning
2024-06-20
Recension av Lars-Eric Jönsson: Lunds domkyrka gör inte sin egen historia rättvisa
2024-06-19
Emma Severinsson: Från herdar till modehus – så blev palestinasjalen politisk
2024-06-14
News of publication: Theme issue on “Intermedial Interventions in the City” – June 2024