Ny forskningsrapport pekar på brister i skolans källkritikundervisning
Publicerad den 23 augusti 2018
Olof Sundin och Hanna Carlsson, båda verksamma inom biblioteks- och informationsvetenskap, har genomfört studien och skrivit rapporten ”Sök- och källkritik i grundskolan – en forskningsrapport”.
Rapporten visar bland annat att traditionell källkritik inte räcker i en digital vardag.
<link https: www.iis.se press pressmeddelanden ny-forskningsrapport-pekar-pa-brister-i-skolans-kallkritiksundervisning external-link-new-window external link in new>Läs mer i pressmeddelandet och ta del av rapporten här
2024-12-20
Ny artikel i the Conversation: Sweden is a nearly cashless society – here’s how it affects people who are left out
2024-12-20
Magdalena Petersson McIntyre om årets julklapp
2024-12-20
Anna Tunlid har blivit sakkunnig och fått beviljade medel
2024-12-17
Håkan Jönsson: Därför gör vi mer mat än vi kan äta i jul
2024-12-17
Anders Reuter intervjuas om julmusik