Publikationer
Bokkapitel (sida 47 av 57)
- Sjögård, G. (2005). Tankar om telefonen : Att fånga teknikens betydelse med en frågelista. I Hagström, C. & Marander-Eklund, L. (Red.) Frågelistan som källa och metod. Studentlitteratur AB.
- Sjöholm, C. (2005). Gå på bio och läsa böcker : materialets status och metodens betydelse. I Hagström, C. & Marander-Eklund, L. (Red.) Frågelistan som källa och metod (pp. 103-114). Studentlitteratur AB.
- Strannegård, M. (2005). Boutiquehotell och aura-ekonomi. I Corvellec, H. & Lindquist, H. (Red.) Servicemötet - Multidisciplinära öppningar. Liber.
- Strannegård, M. (2005). Mobile Dreams. I O'Dell, T. & Billing, P. (Red.) Experiencescapes. Tourism, Culture, and Economy. Copenhagen Business School Press.
- Strannegård, M. (2005). Transformers. Hip hotels and the cultural economics of aura-production. I Löfgren, O. & Willim, R. (Red.) Magic, Culture and the New Economy. Berg Publishers.
- Swahn, J.-?. (2005). Fångad av en saga. I Lundström, H. & Svantesson, J.-O. (Red.) Lunds universitetshistoriska sällskaps årsbok, Kammu - om ett folk i Laos (pp. 74-95), 2006. Lunds universitetshistoriska sällskap.
- Swahn, J.-?. (2005). Schweden. Enzyklopädie des Märchens 12, 365-378. Enzyklopädie des Märchens, Berlin.
- Weimarck, T. (2005). "Kroppen och den anatomiska kroppen", i: Kroppen. Konst och vetenskap. I Holger, L. (Red.) Kroppen. Konst och vetenskap. Nationalmuseum.
- Willim, R. (2005). Aura & transparens - Möten och iscensättningar i en spektakulär fabrik. I Corvellec, H. & Lindquist, H. (Red.) Servicemötet. Multidisciplinära öppningar. Liber.
- Willim, R. (2005). Bastardpop - om digital musikåteranvändning. I Ideland, M., Sjöholm, C. & Willim, R. (Red.) ETN:POP (pp. 11-30). Etnologiska institutionen, Lunds universitet.
- Willim, R. (2005). Gamla och nya fabriker. I Sjölin, M. (Red.) Vattenfabriken som blev Brew House Götborg (pp. 68-76). Göteborgs stadsmuseum.
- Willim, R. (2005). Industrial Cool - Om det materiellas närvaro och industrisamhällets frånvaro. I Kragelund, M. & Otto, L. (Red.) Materialitet och dannelse (pp. 159-174). Danish University of Education Press.
- Willim, R. (2005). It's in The Mix: Configuring Industrial Cool. I Löfgren, O. & Willim, R. (Red.) Magic, Culture and The New Economy (pp. 97-104). Berg Publishers.
- Willim, R. (2005). Looking with new eyes at the old factory - On the rise of industrial cool. I O'Dell, T. & Billing, P. (Red.) Experiencescapes. Tourism, Culture and The New Economy. Copenhagen Business School Press.
- Willim, R. (2005). Lönsamhet och LEGO. Vuxenlek i datavärlden. I Johansson, E. (Red.) Ting för lek (pp. 61-71). Kulturen i Lund.
- Willim, R. (2005). Språklig uppdatering. I Ideland, M., Sjöholm, C. & Willim, R. (Red.) ETN:POP (pp. 103-105). Etnologiska institutionen, Lunds universitet.
- Willim, R., Duvander, P. & Parnelöv, A. (2005). Arbete och redskap (visuell remix). I Ideland, M., Sjöholm, C. & Willim, R. (Red.) ETN:POP (pp. 135-144). Etnologiska institutionen, Lunds universitet.
- Åkesson, L. (2005). Genetic integrity: Freedom Confronted with Dignity. I Almqvist, K. & Wallrup, E. (Red.) Consciousness, genetics and society : perspectives from the Engelsberg Seminar 2002. Ax:son Johnson Foundation.
- Åkesson, L. (2005). Trick or treatment. Brokering biotech. I Löfgren, O. & Willim, R. (Red.) Magic, Culture, and the New Economy. Berg Publishers.
- Önnerfors, A. (2005). ‘You will prise our noble companionship’: masonic songbooks of the 18th century – an overlooked literary sub-genre. I Trevor, S. (Red.) The Canonbury Papers Vol. 2 Freemasonry in Music and Literature (pp. 173-190), 2.
- Belfrage, B. (2004). Berkeley. I Duddy, T. (Red.) Dictionary of Irish Philosophers (pp. 15-21). Thoemmes Continuum.
- Bringéus, N.-A. (2004). Guds basuner - klockorna och den nya tron. I Christensson, J. (Red.) Signums svenska kulturhistoria Medeltiden. (pp. 442-463). Bokförlaget Signum.
- Christensen-Nugues, C. (2004). Äktenskap och familj. I Christensson, J. (Red.) Signums svenska kulturhistoria, vol 1 Medeltiden. Bokförlaget Signum.
- Frykman, J. (2004). I hetluften. Svensk bastu som ideologi och praktik. I Westergren, C. (Red.) Tio tvättar sig (pp. 87-108). Nordiska museets förlag.
- Frykman, J. (2004). Swedish mentality: between modernity and cultural nationalism. I Almqvist, K. & Glans, K. (Red.) The Swedish Success Story? (pp. 121-132). Axel and Margaret Ax:son Johnson Foundation.